Het verrichten van beleidsonderzoek volgens de wetenschappelijke standaarden is een belangrijke pijler voor de VBO-leden. In onderstaand overzicht treft u de meest recente publicaties van hun hand.

Donderdag 4 april 2024 is het nieuwste rapport van de Landelijke Kwaliteitsmonitor Kinderopvang (LKK) aangeboden aan de Tweede Kamer.

Lees verder +

LKCA en Stichting Lezen vroegen Sardes om op zoek te gaan naar praktijkvoorbeelden.

Lees verder +

Onderzoek uitgevoerd door SEO Economisch Onderzoek en Sardes in opdracht van het ministerie van OCW.

Lees verder +

Onderzoek in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.

Lees verder +

Handreiking in opdracht van het ministerie van OCW.

Lees verder +

In opdracht van LKCA ontwikkelde Sardes, in samenwerking met experts uit het werkveld, het beroepsprofiel van de kunstvakdocent in het basisonderwijs en de kinderopvang.

Lees verder +

Onderzoek in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.

Lees verder +

Inventariserend onderzoek naar bestaande projecten en programma’s die leesbevordering en cultuureducatie combineren.

Lees verder +

Onderzoek in opdracht van het FCP.

Lees verder +

Ambitieclub: hoe moeten kinderen om gaan met hun persoonlijke ambities?

Lees verder +

In een korte brochure brengt Sardes eerdere ervaringen met vormen van uitbreiding van schooldag bijeen

Lees verder +

In het kader van de derde meting van de Monitor Implementatie en besteding gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid (2019-2023) hebben Sardes en Oberon vijf gemeentelijke portretten gemaakt van de inzet van de pedagogisch beleidsmedewerker in de voorschoolse educatie (ve).

Lees verder +

Alle gemeenten en ve-aanbieders verwachtten op 1 januari 2022 aan de nieuwe wettelijke eis van de invoering van de pedagogisch beleidsmedewerker in de voorschoolse educatie (ve) te voldoen. Liggen zij nog steeds op koers? Sardes en Oberon onderzochten dit eind 2021 tijdens de derde meting.

Lees verder +

Het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek heeft op verzoek van de ministeries van SZW en OCW en de Inspectie van het Onderwijs aan Sardes gevraagd een wetenschappelijk kader te ontwikkelen met het oog op het verbeteren van de start van kinderen in het basisonderwijs.

Lees verder +
Ga naar boven