Vereniging voor Beleidsonderzoek
 

Leergang Marktonderzoek

04 sepAmsterdam - De Leergang Marktonderzoek van MOA en is een serie workshops voor de vragenlijstonderzoeker waarin alle facetten van de meest gebruikte onderzoekstools voorbijkomen.

De leergang bestaat uit acht workshops, die ook afzonderlijk te volgen zijn:

  1. Wat is de vraag? - 4 september

    In deze workshop leer je hoe je een probleemstelling en onderzoeksvragen in kaart brengt. Dit maakt je een betere en efficiëntere onderzoeker in de rest van het proces van het maken van de vragenlijst tot aan de debrief met de klant.

  2. Vragenlijsten maken - 25 september

    Alle do's & don'ts van vragenlijstconstructie komen in deze workshop aan bod.

  3. SPSS Basics - 9 oktober

    In deze workshop stomen we je in één dag klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.

  4. Advanced Datamanagement in SPSS - 23 oktober

    Tijdens de studie wordt veel aandacht besteed aan analyse van data, maar vaak gaat in het voorbereiden van de data nog meer werk zitten dan in het analyseren ervan. Dat kan veel sneller en deze workshop helpt je daarbij. Voor de gevorderde SPSS-er.

  5. Survey methodologie & analyse - 30 oktober

    In deze toegankelijke workshop voelen we die praktijk eens stevig aan de tand en komt het repertoire van de vragenlijstonderzoeker uitgebreid aan de orde.

  6. Analyse in SPSS - 6 november

    Voor degene die na deel 4 uit de serie zelf aan de slag willen! In deze workshop gaan we een groot deel van het analysemogelijkheden doorwerken in SPSS. We staan stil bij de verschillende instellingen per analysetechniek, de valkuilen en interpretatie.

  7. Helder en inspirerend rapporteren - 27 november

    Hoe kom je verder dan alleen een beschrijving van de onderzoeksresultaten? Hoe zorg je voor een heldere structuur? Hoe kun je je rapport visueel aantrekkelijk maken? Hoe kun je besluitvorming faciliteren met jouw rapport? Een doe-workshop waarin we met deze essentiële vragen aan de slag gaan.

  8. Marktonderzoek & consumentengedrag - 4 december

    Wie weet wat de terugkerende patronen zijn in consumentengedrag kan de resultaten van marktonderzoek beter interpreteren en zijn klanten beter adviseren. In deze training verkennen we de patronen en de implicaties voor marktonderzoek. (NB Deze workshop is grotendeels gebaseerd op het wetenschappelijke werk van Byron Sharp, bekend van de bestseller ‘How Brands Grow’).

VBO-leden kunnen deelnemen tegen gereduceerd tarief.

Meer informatie



Terug
Copyright © 2012 Alle rechten voorbehouden
Volg ons ook op Linkedin: linkedin